Psycholog szkolny pomoże zrozumieć siebie, opowie o emocjach, wysłucha, pomoże dogadać się w konflikcie – mgr Agnieszka Zawada
Godziny pracy psychologa szkolnego:
poniedziałek 7.55 – 10.55
wtorek 7.55 – 12.55
środa 7.55 – 12.55
piątek 8.15 – 14.15
10.55 – 11.55 – godzina dla rodziców
Drogi uczniu! Psycholog nie ocenia, wysłucha i wspólnie z Tobą odnajduje drogę do rozwiązania problemu. Wszystko co powiesz objęte jest tajemnicą.
Na indywidualne konsultacje zapraszam również rodziców.
Pedagog szkolny to ktoś, kto wysłucha, zrozumie, doradzi, podpowie, nie ocenia, nie krytykuje, nie wyśmiewa, udzieli pomocy i wsparcia:
mgr Wioleta Guździoł-Borecka
Godziny pracy pedagoga szkolnego:
Poniedziałek 8.40-13.20
wtorek 7.55-13.20
środa 9.40- 13.20
czwartek 9.40- 13.20
piątek 7.55- 11.30
Uczniowie mogą zgłaszać się do pedagoga, gdy:
Mogą przyjść z każdą sprawą, z którą sami nie potrafią sobie poradzić.
Rodzice mogą zwrócić się do pedagoga, gdy:
Nauczyciele mogą skorzystać z konsultacji w związku z problemami swoich uczniów (szkolnymi lub rodzinnymi).
wiolagborecka@interia.pl |
Pedagog specjalny to ktoś kto wesprze, pomoże zrozumieć napotykane trudności, postara się ułatwić pokonywanie barier:
mgr Paulina Karpowicz
Godziny pracy pedagoga specjalnego:
poniedziałek 7.55 – 12.20
wtorek 7.40 – 15.00
środa 7.55 – 12.20
czwartek 7.55 – 12.20
piątek 7.40 – 13.20
Terapeuta pedagogiczny to ktoś, kto pomoże w trudnościach szkolnych, przezwyciężyć trudności z czytaniem, pisaniem i ortografią:
mgr Anna Nowicka
Godziny pracy pedagoga specjalnego:
Poniedziałek 7.55 – 15.00
Wtorek 7.55- 15.00
Środa 7.55-15.00
Czwartek 7.55-15.00
Kto udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Szkołę wspierają w tym zakresie organizacje i instytucje środowiskowe takie, jak GOPS Przygodzice, Poradnia psychologiczno-pedagogiczna w Ostrowie Wlkp., ODN Kalisz, organizacje pozarządowe, fundacje, stowarzyszenia itp.
Na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana dziecku/uczniowi/wychowankowi polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w przedszkolu, szkole i placówce, w celu wspierania jego potencjału rozwojowego i stwarzania warunków do jego aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu danej placówki oraz w środowisku społecznym.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej dzieciom/uczniom.