Projekty międzynarodowe naszej szkoły
Projekt: – Muzyka łączy Europę – (Music Connects Europe)
Projekt – Budujemy, badamy, doświadczamy,adoptujemy, rozwijamy (/The B.R.A.D)
Projekt: -Bezpieczna szkoła, szczęśliwi uczniowie.( Safe school Successfull Students)
Projekt – The Web.Tools 2.0 „Narzędzia internetowe 2.0 ,
Prrojekt -„Odpowiedni moment na pięlegnowanie zamiłowania do czytania”
Projekt – „E learning w interaktywnej otwartej szkole”
Zespół Szkół w Jankowie Przygodzkim realizuje projekty finansowanye ze środków Programu Erasmus+. Nasza Szkoła współpracuje z 29 instytucjami działającymi i w obszarze edukacji w tym m.in. z Uniwersytetami w Bremen, Patras oraz Granadzie. Dzięki realizacji w/w projektów nasi uczniowie oraz kadra mają możliwość wymiany doświadczeń i zdobywania wiedzy w zakresie ICT, zdrowego żywienia i zdrowego stylu życia oraz rozwoju w zakresie czytelnictwa.
O programie Erasmus+
Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020. Jego całkowity budżet wynosi 14,7 mld euro. Erasmus+ opiera się na osiągnięciach europejskich programów edukacyjnych, które funkcjonowały przez 25 lat, i jest wynikiem połączenia następujących europejskich inicjatyw realizowanych przez Komisję Europejską w latach 2007-2013: programu „Uczenie się przez całe życie”, programu „Młodzież w działaniu”, Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink, oraz programów współpracy z krajami uprzemysłowionymi w dziedzinie szkolnictwa wyższego.
Podstawowe dane liczbowe:
•4 mln osób skorzysta z programu;
•2 mln studentów skorzysta z programu;
•800 tys. wykładowców, nauczycieli, szkoleniowców, przedstawicieli kadry edukacyjnej i osób pracujących z młodzieżą będzie uczestniczyć w projektach mobilności pracowników;
•25 tys. partnerstw strategicznych połączy 125 tys. szkół, instytucji kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucji szkolnictwa wyższego i kształcenia dorosłych, organizacji młodzieżowych i przedsiębiorstw;
•150 sojuszy na rzecz umiejętności sektorowych zostanie ustanowionych przez 2 tys. organizatorów kształcenia i szkolenia zawodowego oraz przedsiębiorców;
•150 sojuszy na rzecz wiedzy zostanie ustanowionych przez 1,5 tys. instytucji szkolnictwa wyższego i przedsiębiorstw.
Struktura
Struktura programu Erasmus+ obejmuje następujące elementy:
•Akcja 1. Mobilność edukacyjna;
•Akcja 2. Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk;
•Akcja 3. Wsparcie w reformowaniu polityk;
•program Jean Monnet;
•Sport – dzięki programowi Erasmus+ po raz pierwszy w historii programów edukacyjnych Unii Europejskiej wspierane są inicjatywy związane ze sportem.
Do krajów uczestniczących w programie należą:
•28 państw członkowskich Unii Europejskiej;
•państwa EFTA/EOG: Islandia, Liechtenstein, Norwegia;
•państwa kandydujące do UE: Turcja, Była Jugosłowiańska Republika Macedonii.
———————————————————————————————————
———————————————————————————————————-
——————————————————————————————————–
Projekt:” Music”
W dniach 8-6 listopada 2017 r. miało miejsce pierwsze międzynarodowe spotkanie koordynatorów projektu pt. Muzyka Łączy Europę (Music Connects Europe) Wniosek numer nr: 2017-1-ES01-KA219-038326_6. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele 6 państw partnerskich: Hiszpanii-koordynator, Polski, Bułgarii, Grecji, Włoch i Łotwy. Partnerzy podczas spotkania przedstawili prezentacje dot. reprezentowanych przez siebie szkół. Ustalono wówczas także harmonogram działań projektowych oraz terminy i szczegóły dotyczące najbliższych spotkań projektowych. Rozstrzygnięto również konkurs na logo projektu. Głównym celem projektu ” Muzyka łączy Europę” jest rozpowszechnianie europejskiej i światowej kultury muzycznej wśród naszych uczniów, ich rodzin i lokalnego środowiska poprzez koncerty, wystawy, portale społecznościowe, artykuły w prasie. Dzięki naszemu projektowi zamierzamy promować nabywanie umiejętności zarówno w zakresie edukacji, jak i relacji społecznych. Nauczyciele biorący udział w projekcie skorzystają z możliwości prowadzenia rozmów w języku angielskim, dzielenia się różnymi metodologiami, a także uczestniczenia w różnych mobilnościach.
Drugie spotkanie w ramach tego projektu odbyło się w Palermo na Sycylii gdzie uczestniczyli uczniowie i nauczyciele naszej szkoły. Tematem spotkania była muzyka klasyczna – uczniowie z 6 krajów Europy prezentowali i tym samym poznawali największych kompozytorów muzyki klasycznej jak również przedstawiali próbkę twórczości artysty przygotowaną wcześniej w szkole. Program Erasmus to wspaniała szansa do poznania kultury innych krajów, nawiązania przyjaźni, doskonalenia umiejętności językowych i wymiany doświadczeń to dla każdego niezapomniana przygoda
——————————————————————————————————-
Projekt- „The Web Tools Cirle 2.0”
W dniach 29 listopada do 3 grudnia 2016r. dwóch przedstawicieli Zespołu Szkół w Jankowie Przygodzkim wzięło udział w pierwszym spotkaniu inauguracyjnym projektu pt. „Narzędzia internetowe 2.0 ” finansowanego przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+ Akcji Kluczowa 2.
Tematem projektu jest wykorzystanie narzędzi internetowych w pracy szkoły. Realizacja działania poprawi umiejętności ICT wśród uczniów oraz kadry, dydaktycznej, podniesienie świadomość wpływu narządzi internetowych na proces edukacyjny. Umożliwi także bardziej efektywne wykorzystanie narzędzi ICT w klasach. Uczestnicy projektu nauczą się wykorzystywać technologię informacyjną w celu tworzenia, organizowania, przechowywania i pobieranie treści cyfrowych.
W realizację projektu zaangażowanych jest 6 organizacji i szkół z Polski, Turcji, Włoch, Bułgarii, Rumunii oraz Albanii. Pierwsze spotkanie miało miejsce w siedzibie koordynatora tureckiego Neslisah Imam Hatip Ortaokulu w Istambule.
Podczas spotkania reprezentanci partnerów dyskutowali nt. umowy partnerskiej, określili najważniejsze zadania do wykonania w najbliższym czasie, metody oraz strategie mające na celu opracowywanie rezultatów projektu.
Kolejne spotkanie odbyło się w naszej szkole, gdzie pokazaliśmy nasze narzędzia pracy – co mieli wypracować i wypracowali nasza grupa chłopców z grupy projektowej. Przedstawiliśmy program graficzny Muro, pokazaliśmy lekcje angielskiego za pomocą aplikacji Kahoot na nowych tabletach i omówiliśmy zasady działania lekcji w chmurze. ponadto uczestnicy projektu wzięli udział w wycieczce do Gołuchowa i Poznania.
3 już spotkanie w ramach projektu The Web2Tools Cirlcle odbyło się w Rumunii w Botoszani..Nauczyciele złozyli sprawozdanie z działań podjętych na rzecz projektu i spędzili czas w rumuńskiej szkole – gdzie odbyły się spotkania mitingowe. Spotkaniu towarzyszyly rownież wycieczki krajoznawcze. Cała grupa projektowa poznała kulturę rumuńską i nawiązała nowe przyjaźnie.
4 spotkanie – Bułgaria, rozliczenie z projektu, pokaz dotychczasowych zadań, wykonanych przez uczniów oraz następne zadania.
5 spotkanie i zarazem ostatnie odbyło się w Rimini we Włoszech, gdzie projekt został podsumowany i dokonano ewaluacji
———————————————————————————————————
Projekt -” Zamiłowanie do czytania”
ODPOWIEDNI MOMENT NA PIELĘGNOWANIE ZAMIŁOWANIA DO CZYTANIA
Projekt realizowany jest w ramach programu ERASMUS+,
Akcji 2: Partnerstwa strategiczne – współpraca szkół
Okres trwania projektu 24 miesiące
(01/09/2016 – 31/08/2018)
Nr umowy: 2016-1-RO01-KA219-024534_6
Koordynator: Scoala Gimnaziala nr. 1 Saniob, Rumunia
partnerzy:
1.Zespół Szkół w Jankowie Przygodzkim
2.General Secondary School ”Nikolay Katranov”, Bułgaria
3.CEIP GLORIA FUERTES, Hiszpania
4.2 Circolo Didattico Cavour Marsala, Włochy
5.Direzione Didattica 2 Circolo Canicattì, Włochy
Celem projektu jest zachęcenie uczniów do czytania książek, co w dłuższej perspektywie przyczyni sie do poprawy ich wyników szkolnych i wyników egzaminów.
W ramach projektu zostaną przeprowadzenie badania ankietowe wśród uczniów oraz ich rodziców, w ten sposób zostanie zgromadzona wiedza nt. istniejącej sytuacji w obszarze tematycznym projektu, następnie powstanie prezentacja Power Point przedstawiająca wyniki przeprowadzonego badania. Zostanie również utworzony projekt na platformie eTwinning. Uczniowie zaangażowani w projekt zaprojektują T –shirt projektowy. Ponadto powstanie DVD z filami i zdjęciami dokumentującymi poszczególne działania. Na zakończenie zostaną zorganizowane warsztaty oraz konferencja podsumowująca, wtedy też zostanie rozdystrybuowany powstały w projekcie biuletyn.
—————————————————————————————————-
Projekt – :”Zdrowi obywatele dla zdrowej przyszłości”
W dniach 13-16 grudnia 2016r. w Zespole Szkół w Jankowie Przygodzkim miało miejsce pierwsze spotkanie inauguracyjne projektu pt. „Zdrowi obywatele dla zdrowej przyszłości” finansowanego przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+ Akcji Kluczowa 2.
Tematem projektu jest zdrowy styl życia. Cele projektu zostały sformułowane na podstawie danych zebranych w 5 szkołach partnerskich ( z Polski, Włoch, Hiszpanii, Turcji oraz Litwy) i są nimi: podniesienia świadomości uczniów na temat przyczyn i skutków otyłości, promowanie aktywności fizycznej, nawiązanie współpracy ze szkołami z innych krajów europejskich w celu obserwacji sytuacji w każdym z nich i wymiany dobrych praktyk w zakresie sposobów walki z w/w problemami.
Podczas spotkania pani Dyrektor Barbara Szymanowska wygłosiła mowę powitalną podkreślając, że jest bardzo zaszczycona możliwością goszczenia przedstawicieli szkół partnerskich w Zespole Szkół w Jankowie Przygodzkim i że jest to bardzo ważne przedsięwzięcie dla wszystkich uczestników. Podkreśliła również, że projekt będzie miał bardzo dobry wpływ na kondycję fizyczną oraz zdrowie uczniów szkoły. Uczestnicy projektu odbyli spotkanie z Wójtem Gminy Przygodzice p. Krzysztofem Rasiakiem. Reprezentanci partnerów dyskutowali nt. umowy partnerskiej, określili najważniejsze zadania do wykonania w najbliższym czasie, metody oraz strategie mające na celu opracowywanie rezultatów projektu.
Kolejne spotkanie projektowe zostanie zorganizowane przez szkołę z Sycylii. Spotkanie w Jankowie zakończyło się wspólną nadzieją dobrej współpracy wśród partnerów.
W dniach 26 marca-1 kwietnia 2017r. w Modice na Sycylii miało miejsce drugie spotkanie partnerskie projektu pt. „Zdrowi obywatele dla zdrowej przyszłości” finansowanego przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+ Akcji Kluczowa 2. Szkołę reprezentowało
2 nauczycieli oraz 8 uczniów. Podczas spotkania miały miejsce seminaria oraz warsztaty
nt. zdrowej żywności, ponadto uczniowie uczestniczyli w lekcjach języka włoskiego. Szkoła goszcząca zorganizowała bogaty program kulturowy obejmujący zwiedzanie swojej miejscowości, jej zabytków i poznanie historii. Uczniowie wzięli udział w pokazie wytwarzania tradycyjnej czekolady, gdzie mieli okazję zobaczyć, jak działała średniowieczna manufaktura czekolady, technika jej wyrobu pozostała niezmieniona do dziś. Uczestnicy zwiedzali muzeum pierwszej i drugiej wojny światowej, muzeum wytwarzania oliwy oraz sztuki etnicznej.
Tematem projektu jest zdrowy styl życia. Cele projektu zostały sformułowane na podstawie danych zebranych w 5 szkołach partnerskich ( z Polski, Włoch, Hiszpanii, Turcji oraz Litwy) i są nimi: podniesienia świadomości uczniów na temat przyczyn i skutków otyłości, promowanie aktywności fizycznej, nawiązanie współpracy ze szkołami z innych krajów europejskich w celu obserwacji sytuacji w każdym z nich i wymiany dobrych praktyk w zakresie sposobów walki z w/w problemami.
Kolejne spotkanie projektowe zostanie zorganizowane przez szkołę na Litwie.
Współfinansowano ze środków
programu Unii Europejskiej Erasmus+
Kolejne spotkanie projektowe zostanie zorganizowane przez szkołę na Litwie.
Współfinansowano ze środków
programu Unii Europejskiej Erasmus+
——————————————————————————————-
W dniach 29 listopada do 3 grudnia 2016r. dwóch przedstawicieli Zespołu Szkół w Jankowie Przygodzkim wzięło udział w pierwszym spotkaniu inauguracyjnym projektu pt. „STRIDE – STRategIes for the Digital Education” finansowanego przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+ Akcji Kluczowa 2.
Celem głównym projektu jest zwiększenie poziomu cyfryzacji szkół oraz wzrost kompetencji kadry szkolnej w tym zakresie. Projekt realizowany będzie poprzez szkolenia dla nauczycieli, wymianę dobrych praktyk oraz utworzenie platformy internetowej służącej do komunikacji i wymiany materiałów.
W realizację projektu zaangażowanych jest 6 organizacji i szkół z Polski, Włoch, Irlandii, Hiszpanii, Turcji i Niemiec. Pierwsze spotkanie miało miejsce w siedzibie koordynatora włoskiego Istituto di Istruzione Superiore Professionale „Via Pedemontana” w Palestrinie.
Podczas spotkania reprezentanci partnerów dyskutowali nt. umowy partnerskiej, określili najważniejsze zadania do wykonania w najbliższym czasie, metody oraz strategie mające na celu opracowywanie rezultatów projektu.
Drugie spotkanie ponadnarodowe dla projektu STRIDE odbyło się w dniach 13 i 14 marca 2017 roku w pomieszczeniach Institut Technik und Bildung Uniwersytetu w Bremie.
Po powitaniu z niemieckim partnerem spotkanie rozpoczęło się od szkół partnerskich prezentujących wnioski z grup fokusowych, które przeprowadzili (i wkrótce zostaną opublikowane na stronie internetowej projektu).
Następnie przeprowadzono aktywność grupową w celu zidentyfikowania materiałów, które zostaną dodane i nauczone w szkoleniu w styczniu 2018 roku.
———————————————————————————————————-
PROJEKT ;”E-LEARNING – W INTERAKTYWNEJ OTWARTEJ SZKOLE”
Projekt finansowany jest ze środków programu ERASMUS+ ; Akcji Kluczowej 2 projekty partnerstw strategicznych wspierające wymianę dobrych praktyk. Partnerstwa Strategiczne dla edukacji szkolnej.
tytuł projektu: „E-Learning w interaktywnej otwartej szkole”
projekt planowany jest na 36 miesięcy (01-09-2015 do 01-09-2018)
Koordynatorem projektu jest Uniwersytet w Patras w Grecji
Partnerzy:
1.ORTAKOY 80.YIL MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI – Turcja ANKARA
2.Osnovno uchilishte Hristo Smirnenski -Bułgaria PLOVDIV
3.Scoala Gimnaziala „Alexandru Stefulescu” -Rumunia Targ-Jiu
4.OU „Otec Paisii”- Bulgaria Silistra
5.mehmet akif ersoy anadolu kiz imam hatip lisesi -Turcja – Adıyaman
6.Liepajas Raina 6. vidusskola – Łotwa – Liepaja
7.Liceo Polispecialistico Piero Calamandrei -Włochy – Neapol
8.OpenCom A.P.S.-Włochy – Arezzo
Projekt dotyczy kształcenia na odległość za pomocą E-Learningu. Kształcenie na odległość jest jeszcze we wczesnym stadium wszystkich krajach partnerskich. Z drugiej strony, dynamiczne przemiany i rozprzestrzenianie informacji w szybko zmieniającym się społeczeństwie, zwłaszcza informacji w sektorze rynku pracy -silnie pokazują e-learning, jako warunek sine qua non uzupełniający edukację formalną. Projekt ma za zadanie zaprojektować, i wdrożyć nowe metody nauczania oparte na technologiach informacyjno-komunikacyjnych. Dokładniej, planujemy rozpowszechnianie treści edukacyjnych w sposób nowoczesny przy zastosowaniu wysokiej jakości usług. W ramach projektu planowane są seminaria i zajęcia edukacyjne oparte na oprogramowaniu komputerowym. Projekt skierowany jest do szkół bez ograniczeń dot. statusu materialnego wychowanków , co daje równe szanse edukacji o wysokiej jakości, biorąc pod uwagę, że główną grupą docelową będą szkoły podstawowe i średnie w odległych obszarach o niskich dochodach. Poza tym inna grupa docelowa odnosi się również do rodziców, którzy korzystają ze zintegrowanych lekcji przesyłanych przez Internet, oszczędzając czas i pieniądze na monitorowanie postępów ich dzieci.
W ramach projektu powstanie platforma cyfrowa, która służyć będzie nauczycielom, uczniom i rodzicom z różnych systemów edukacyjnych i programów nauczania. Wiemy, że prawie w każdym kraju, występują trudności w dostępie wiedzy. Tak więc proponujemy e-learning – lekcje na odległość dla wszystkich grup docelowych. Ponadto, chcemy wzbogacić naszą platformę o scenariusze i materiały edukacyjne. Platforma powstała w projekcie umożliwi prowadzenie wideo-lekcji, wspólne rozwiązywanie zadań, udostępnianie scenariuszy edukacyjnych, arkuszy pracy itp.
Równolegle będziemy prowadzić badania w oparciu o ankiety, wywiady i zbiór danych. Wyniki tych badań będą gromadzone, przetwarzane i ogłoszone do końca pierwszego roku. W ten sposób zbadane zostaną rzeczywiste potrzeby nauczycieli i uczniów w szkołach.
W trakcie projektu nauczyciele zostaną przeszkoleni w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji.
Szkolenia prowadzone będą z uwzględnieniem potrzeb nauczycieli różnych przedmiotów (biologia, matematyka, fizyka, chemia itd.) Na zakończenie projektu obędzie się konferencja podsumowującą.
Dotychczas w ramach realizacji projektu odbyły się spotkania partnerskie w Grecji, na Łotwie oraz we Włoszech.
Współfinansowano ze środków
programu Unii Europejskiej Erasmus+